Společnost Qisda

Nasazení technologie VoIP ve společnosti Qisda. Díky vzájemnému propojení ústředen v jednotlivých závodech technologií VoIP jsou ústředny spojeny do celku, využívajícího společný číslovací plán. Pracovníci na jednotlivých závodech si tak mezi sebou mohou volat z pobočky na pobočku jako by seděli ve vedlejší kanceláři, a to zdarma. Také, pokud je pracovník dočasně přemístěn na jiný závod, může být jeho telefon bez dalších nákladů přesměrován do příslušné lokality.

Představení zákazníka

Společnost Qisda (dříve BenQ) je ODM/EMS výrobcem LCD monitorů, LCD TV, projektorů, multifunkčních tiskáren, mobilních telefonů a další elektroniky. V továrnách v Číně, na Taiwanu, v České Republice a v Mexiku zaměstnává více než 10.000 lidí. V České Republice provozuje 3 výrobní závody v průmyslové zóně Černovické terasy v Brně.

Řešení

Společnost Qisda provozuje ve svých třech závodech v České Republice pobočkové telefonní ústředny značky Panasonic, vzájemně propojené technologií VoIP. Dodávku realizoval největší dodavatel ústředen Panasonic v ČR, společnost STAND CZ spol. s r.o.

V budovách Z1 a Z3 jsou instalovány systémy KX-TDE 200, v budově Z2 pak hlavní systém Panasonic KX-TDA 600. Jednotlivé ústředny jsou připojeny do sítě telekomunikačního operátora prostřednictvím přípojek ISDN 30, v hlavním systému je pak připojena další ISDN 30 přípojka do VoIP gatewaye, kterou je realizováno spojení s centrálou společnosti Qisda na Taiwanu.

Díky vzájemnému propojení ústředen v jednotlivých závodech technologií VoIP jsou ústředny spojeny do celku, využívajícího společný číslovací plán. Pracovníci na jednotlivých závodech si tak mezi sebou mohou volat z pobočky na pobočku jako by seděli ve vedlejší kanceláři, a to zdarma. Také, pokud je pracovník dočasně přemístěn na jiný závod, může být jeho telefon bez dalších nákladů přesměrován do příslušné lokality.

Spojení s ústřednou na Taiwanu prostřednictvím VoIP příčky zajišťuje pro všechny pracovníky ve všech třech výrobních závodech bezplatné, rychlé a spolehlivé spojení s centrálou. Volání do centrály jsou systémem automaticky směrována přes VoIP příčku, takže pracovník nemusí vytáčet žádný další kód nebo speciální číslo, vše je zajištěno ústřednou.

Pro řízení nákladů je instalován tarifikací software v síťové verzi, což umožňuje vyhodnocovat provoz ze všech výrobních nákladů centrálně z jednoho místa a následně optimalizovat provoz.

Řešení společnosti STAND CZ, založené na technologiích pobočkových ústředen Panasonic, pomáhá společnosti Qisda při jejím úspěšném působení v České Republice.

Topologie komunikační infrastruktury ve společnosti Qisda

Qisda - schema topologie 2008-08-11