ŘEŠENÍ TELEFONNÍHO SYSTÉMU PRO MĚSTSKOU ČÁST PRAHA 5
„Velmi nám pomáhá vyskakovací okno aplikace CTI Client, kde vidíme telefonní číslo volajícího i upozornění na zmeškané hovory.“
Představení zákazníka:
Městská část Praha 5 patří svou rozlohou a počtem obyvatel k největším v Praze. Leží na levém břehu Vltavy v těsném sousedství historického jádra Prahy a spojuje v sobě původně samostatné obce Smíchov, Košíře, Motol, Hlubočepy, Radlice, Jinonice-Butovice a jižní výběžek Malé Strany – Újezd. Dříve dělnická a vilová zástavba se proměnila v moderní administrativně-obchodní centrum, které splňuje i náročně podmínky současného bydlení.
Úřad městské části sídlí na Náměstí 14. října ve dvou hlavních vzdálenějších budovách a v několika dalších lokalitách mimo náměstí. Činnost úřadu zajišťuje kolem 500 úředníků.
Proč potřebovali novou ústřednu?
Na úřadě využívali zastaralý nespolehlivý telefonní systém, jehož výrobce již navíc nepodporoval potřebný servis a správu. Jednalo se o dvě samostatné telefonní ústředny, které spolu nedokázaly spolupracovat a nenabízely žádné možnosti pokročilejší obsluhy volajících ani komfortnější funkce pro uživatele.
Instalace nového systému:
Pro Městskou část Prahy 5 jsme navrhli řešení založené na moderním systému pobočkových telefonních ústředen Panasonic KX-NSX2000, aplikaci pro komfortní obsluhu volajících z PC ANTS CTI Client, digitálních terminálech Panasonic KX-DT521 a IP terminálech Panasonic KX-NT551. Součástí dodávky bylo i řešení pro integraci vzdálených pracovníků v domácích kancelářích či v terénu, Panasonic IP Softphone a Mobile Softphone.
Harmonogram poměrně složité instalace rozsáhlého systému bylo třeba pečlivě naplánovat s několika týdenním předstihem společně s pracovníky úřadu tak, aby nebyl přerušen ani omezen zdejší telefonní provoz. Výměna samotných telefonních ústředen a také asi 500 kusů pobočkových telefonů v kancelářích jednotlivých zaměstnanců proběhla, díky pečlivé koordinaci všech prací, hladce, bez výrazného omezení provozu úřadu.
Jak zde nový systém pomáhá?
- IP technologie
Moderní IP telefonní systém dokázal propojit všechny vzdálené lokality úřadu do jednotného komunikačního celku. Každý uživatel, ať už sídlí v jakékoli lokalitě, na vzdáleném pracovišti či v domácí kanceláři, nebo se pohybuje v terénu, je do systému snadno začleněn. Přesto, že se systém skládá z více telefonních ústředen na hlavních lokalitách a IP terminálů na detašovaných pracovištích, jsou všichni uživatelé i volající součástí sjednocené komunikace s možností neomezeného spojování a přepojování hovorů a využívání všech potřebných funkcionalit pro efektivní obsluhu příchozích hovorů i interní komunikaci.
- CTI aplikace
Pro kvalitní obsluhu volajících i pohodlné ovládání hovorů přímo z počítače slouží aplikace ANTS CTI Client. Díky tomuto softwaru mají uživatelé snadno k dispozici informace o volajícím (telefonní číslo, příp. jméno a další údaje i uložené poznámky), seznam zmeškaných hovorů s možností zavolat zpět i přístup do databáze či k ovládání hovorů přímo ze svého stolního počítače. Aplikace nabízí sdílený i soukromý telefonní seznam, seznam poboček, možnost plánování hovorů, nahrávání, ukládání poznámek a další užitečné funkce. Při vyzvánění hovoru vyskočí v rohu PC malé informační okno a uživatel tak vidí, kdo volá ještě dříve, než zvedne sluchátko.
- Zajištění bezchybného provozu
Nový komunikační systém je doplněn také o servisní smlouvu s garantovanými reakčními časy Garant pro zajištění bezchybného provozu.
- Integrace home office a vzdálených pracovníků
Pracovníci, kteří se aktuálně pohybují mimo svoji kancelář a stolní telefon, mohou být do systému začleněni pomocí tzv. softphonů, ať už prostřednictvím jejich PC (Panasonic IP Softphone) nebo smartphonu (Panasonic Mobile Softphone).
Chytrá kombinace digitálních telefonů a CTI aplikace na pobočkách:
Kanceláře jsou vybaveny jednoduchými digitálnímu telefony, ve vzdálenějších lokalitách potom IP telefony, Panasonic. Základní modely telefonů dostačují proto, že všechny potřebné informace i přístup k funkcím pobočkové ústředny mají uživatelé přes aplikaci ANTS CTI Client pohodlně ze svého PC. Informace o volajícím, historii volání, zmeškané i naplánované hovory, seznam všech poboček i telefonní seznamy apod.
Řešení pro mobilitu a vzdálená či domácí pracoviště
Panasonic Mobile Softphone |
![]() |
Panasonic IP Softphone |
![]() |
„Velmi nám pomáhá vyskakovací okno aplikace CTI Client, kde vidíme telefonní číslo volajícího i upozornění na zmeškané hovory.“